3-5 år Førskole, Børn med særlige behov, Konkret materiale, Læring i bevægelse, Læringsstile

Lær rim med øjne, ører, hænder og krop – læringsstilskoncept

Dette læringsstilsmateriale er omhyggeligt designet til at hjælpe mindre børn med at styrke styrke forståelsen for sproglig opmærksomhed.

Materialet bygger på teorien om læringsstile, og giver barnet mulighed for at træne sproglig opmærksomhed ud fra en auditiv tilgang (at bruge ørerne), en visuel tilgang (at bruge øjnene), en taktil tilgang (at bruge hænderne), og en kinæstetisk tilgang (at bruge kroppen). For at understøtte den visuelle tilgang, indeholder materialet bl.a. farvestrålende rim illustrationer og en rimoversigt.

Konkrete materialer som ”Rimhjul”, ”Sno – dig” ,” Tryllemaskinen”, “Bingo” er meget velegnet til at understøtte en taktil tilgang (at bruge hænderne).

Der er også materiale til de børn, som ønsker at bruge kroppen og bevæge sig, imens de lærer med f.eks. ”Popcorn” og ”Fluesmækker”.

Materialet er differentieret, så nogle har mulighed for at arbejde med rim og nogle med ord.

Materialet skal blot udprintes, udklippes og er derefter klar til brug.

Materialet lægger op til brug af tryllemaskiner og popcorn bægre, disse skal købes separat.

Bingo med rim og ord og Bingo med rim

Rimhjulet

Hop det rigtige rim

Mal rim – farve og Mal rim – sort og hvid

Popcorn – rim ord og Popcorn – rim

Rim jagt og Rimoversigt A4

Smæk et rim

Sno-dig – rim a4 og Sno-dig – rim a5

Samlevejledning til tryllemaskine, Tryllekort rimord og Tryllekort rimpar

Vedledning til Lær rim med ….

Materialet kan ligeledes hos i vores shop her