Læringsstile, Nyheder

“Lær bogstaver med øjne, ører, hænder og krop”

“Lær bogstaver med øjne, ører, hænder og krop”

Anmeldt i Skolebladet af Dorthe B Clausen
Unikt materiale, idet der til hvert af de 29 bogstaver hører en illustration, som understøtter bogstavet form. Mange børn har f.eks. svært ved at skelne mellem b og d, men ved hjælp af illustrationerne som ”gemmer” bogstavets form bliver det betydeligt nemmere.
Materialet er differentieret, så nogle har mulighed for at arbejde med bogstaver, andre med ord, og igen andre har mulighed for at arbejde med sætninger.
Materialet er færdigdesignet og skal blot printes, klippes, evt. lamineres (så det holder i længere tid) og er derefter er det klar til brug.
Materialet lægger op til brug af tryllemaskiner og popcorn bægre, de medfølger i pakken.
Materialet bygger på teorien om læringsstile, og giver barnet mulighed for at træne sproglig opmærksomhed ud fra en auditiv tilgang (at bruge ørerne), en visuel tilgang (at bruge øjnene), en taktil tilgang (at bruge hænderne), og en kinæstetisk tilgang (at bruge kroppen).
Elevudsagn:
– Det var sjovt at man skulle bevæge sig.
– Det var godt at arbejde i anderledes værksteder.
– Det var noget helt andet end det vi plejer og det var godt og så gjorde det os i godt humør.
– Det var sjovt at “smække” med fluesmækkerne.
Der er materiale til mange timers målrettet værkstedsundervisning, eller som børnene vil opleve det: sjove og gode lege, som man kan lege
i timevis… alene eller sammen med andre.